Objektivy

FX základní objektiv č. 1 - profesionální

Naprostá špička od NIKONU - profesionální objektiv

AF-S NIKKOR 24-70/2,8G ED

Tedy, správně - druhý v pořadí na špičce, v roce 2015 uvedl NIKON na trh tentýž objektiv, doplněný stabilizací. Ten je však cenově již nedosažitelný. Zkušenost s tímto mým novým objektivem je naprosto nepopsatelná. Připravuji podrobný test a srovnání s jinými obdobnými objektivy. Předpokládám, že nebude mít konkurenci.


FX základní objektiv č. 2 - cestovní

Používám starší objetiv se základním rozsahem a s pětinásobným zoomem.

AF-S NIKKOR 24-120mm/3,5-5,6G

V současné době je tento objektiv nabízen na trhu v pozměněném provedením se světleností F4 v celém rozsahu ohniskové vzdálenosti.

Objektiv je použitelný pro FX snímač. Jeho rozsah ohniskové vzdálenosti je na tuto velikost čipu připraven a tak je objektiv pro DX čip příliš dlouhý na krátké straně. Prostě, lépe by bylo, kdyby začínal někde kolem 20 mm a méně.

Zmínil jsem, že změnou těla přístroje z D70 na D300 došlo ke zhoršení kvality zobrazení na dlouhém konci. Nedovedu si to vysvětlit a musím jev ještě prozkoumat. Zřejmě ale musí dojít ke změně tohoto objektivu.

Moje porovnávací testy

Recenze na PALADIXu


Širokoúhlý DX objektiv:

Tento objektiv byl první, který jsem pořídil. Z mých statistik se jedná o absolutně nejvyužívanější objektiv, i když nyní pozoruji, že postupně raději sáhnu pro NIKKOR 24-70/2,8. Důvod je prostý - kvalita výstupu.

TOKINA SD 12-24 F4 (IF) DX

Volná recenze na PALADIXU

Moje porovnávací testy


FX teleobjektiv:

Tento teleobjektiv považuji trochu za nechtěný omyl pro mou současnou praxi. Hodí se skutečně jen pro sportovní fotografii, nebo do přírody. Na běžnou práci s DX má příliš dlouhou ohniskovou vzdálenost. Pro DX čip se jedná o objektiv s ohniskovou vzdáleností po přepočtu 120 až 600mm s minimální vzdáleností pro zaostření 1,8 metru. Čeká tedy na svou příležitost až někdy přezbrojím na FX.

SIGMA APO 80-400mm F4,5 - 5,6 ES OS

Objektiv je nutné, při upevňování na stativ, zachytit za přiložený držák, tedy nikoliv za tělo přístroje. Objektiv je velmi těžký a při vytažení do největší ohniskové vzdálenosti i poměrně dlouhý.

Moje porovnávací testy

Recenze na Paladixu

Recenze na Photozone.de


FX makroobjektiv

Makroobjektiv je pro praxi fotografa nezastupitelný - pokud tedy chce fotit makro. Pro tyto účely je vyráběna řada makroobjektivů, většinou s pevnou ohniskovou vzdáleností. Já zvolil v té době nový objektiv s delší ohniskovou vzdáleností 135mm s tím, že tak bude dosažena větší vzdálenost čelní čočky objektivu od fotografovaného předmětu.

AF-S NIKKOR G 105mm/2,8 Micro IF-ED VR

Objektiv obsahuje účinný stabilizátor a je velmi světelný. Lze jej tak využít i jako pěkný portrétní objektiv.

Moje porovnávací testy


DX rybí oko

Pohled "rybím okem" s sebou přináří naprosto jinou perspektivu. Nesmí se to přehánět, ale občas je takto vyfotografovaný objek v kombinaci s netradičním pohleddem skutečně jiný - postě zajímavý.

Přírůstkem do mé výzbroje je tedy SAMYANG  AE - 8mm/3,5.

Tento objektiv se dodává v provedení plný manuál a v provedení AE - lze tedy využít možnosti řízení clony z těla Nikonu.

Provádím právě testy a první výsledky jsou zde.

Recenze iFotoVideo
S
tránky výrobce


Objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností

Chtěl jsem si vyzkoušet možnosti světelného objektivu a mé předpoklday se potvrdily. Světelný objektiv je světelný objektiv, málo platné.
A tak jsem z druhé ruky zakoupil NIKKOR 50mm/1,8 D. Pro DX není nejvhodnější - má ohniskovou vzdálenost po přepočtu větší, než by bylo potřeba (75mm), ale je velmi světlený a to se občas hodí i na DX.


Sada objektivů není samozřejmě konečná.

V plánu je ještě:

  1. teleobjektiv, nejlépe 70-200/2,8, nebo /4 - to vyřeší problém s příliš dlouhým ohniskem 80-400mm
  2. univerzální cestovní objektiv 18-250mm/3,5..pro chvíle, kdy je přednější lehčí univerzální objektiv.

-vl